RESUMO E REFLEXIÓN SOBRE O MARCO CONCEPTUAL de Rocío Castro
Tema 1: marco de referencia da orientación laboral aberta.
O marco de referencia da orientación laboral aberta é o Sistema Nacional de Emprego. É dicir, o conxunto de estruturas, medidas e accións necesarias para promover e desenvolver as políticas de emprego. Está integrado polo Servizo Público de emprego Estatal( lexisla e establece políticas pasivas) e os Servizos Públicos de Emprego de comunidades ( executa a lexislación e leva acabo políticas activas).
O marco de referencia da orientación laboral aberta é o Sistema Nacional de Emprego. É dicir, o conxunto de estruturas, medidas e accións necesarias para promover e desenvolver as políticas de emprego. Está integrado polo Servizo Público de emprego Estatal( lexisla e establece políticas pasivas) e os Servizos Públicos de Emprego de comunidades ( executa a lexislación e leva acabo políticas activas).
Galicia ten transferidas as competencias de desenvolvemento e execución das
Políticas Activas de emprego.
A Lei 56/2003, do 16 de decembro, de Emprego, establece como instrumentos de coordinación do Sistema Nacional De emprego:
- A Estratexia Española de Activación para o Emprego.
- O PAPE(Plan Actual de Política de Emprego) contén servizos e programas de políticas activas de emprego para as CCAA.
- O SISPE( Sistema de Información dos Servizos Públicoas de Emprego).
A nivel Europa cada ano elaborase un paquete de medidas de emprego. A UE
ten competencia complementaria á dos Estados membros en materia de emprego co
obxectivo de elabora unha Estratexia Común. A Estratexia Europea 2020 basease
en tres alicerces: crecemento intelixente, crecemento sustentable e crecemento integrador. O financiamento establecese a través dos Fondos estruturais ( FEDER
e FSE).
Tema 2: o mercado laboral.
Tema 2: o mercado laboral.
Para determinar as causas atopamos dúas teorías por un lado a clásica onde o funcionamento do mercado e a rixidez dos salarios son a causa do paro, e por outro, a keynesiana onde ve na insuficiencia de demanda agregada da economía como a causa do paro. A súa vez o paro pode ter efectos tanto para as persoas paradas, ocupadas e sobre a súa economía no seu conxunto.
Dentro da EPA( Enquisa de poboación activa) teñense en conta as persoas activas( ocupados e parados) e os inactivos. As taxas de referencia para a EPA son a taxa de actividade, taxa de paro e taxa de emprego.
O paro pode ser: estructural, friccional, cíclico ou estacional.
Por outra parte, dispoñemos de instrumentos como o Observatorio Ocupacional do Servizo Público de Emprego Estatal, o Observatorio Ocupacional do Servizo Público de Emprego de Galicia e o Observatorio Europeo do Emprego, que nos axudan a estudar o mercado de laboral. Cabe resaltar a importancia no traballo como orientadores/as a prospección do mercado de traballo.
Por outra parte, dispoñemos de instrumentos como o Observatorio Ocupacional do Servizo Público de Emprego Estatal, o Observatorio Ocupacional do Servizo Público de Emprego de Galicia e o Observatorio Europeo do Emprego, que nos axudan a estudar o mercado de laboral. Cabe resaltar a importancia no traballo como orientadores/as a prospección do mercado de traballo.
Tema 3: certificación e formación profesional.
Outro dos temas a aborda e o da certificación e formación profesional. Dicimos que unha persoa esta cualificada cando no seu desempeño laboral,
obtén os resultados esperado, cos recursos e o nivel de calidade debido.
Mentres que unha persoa é competente cando nos referimos á gama completa dos
seus coñecementos e capacidades no ámbito persoal, profesional ou académico. As
competencias clave son as que permiten ás persoas adaptarse a unha contorna
laboral cambiante.
O Sistema Nacional de Cualificacións
e Formación Profesional (SNCFP), persegue identificar cales son esas
competencias requiridas para o emprego. O seu instrumento é o Catalogo Nacional de Cualificación Profesionais
(CNP) e o responsable de definir, elabora e manter actualizado este catalogo
e polo tanto o catálogo modular de FP é o Instituto
Nacional de Cualificacións(INCUAL).
En canto as cualificacións ( coñecementos e capacidades) agrúpanse en 26
familias profesionais e 5 niveis ( determinan o grado de complexidade,autonomía,
responsabilidade necesaria para realizar unha actividade laboral). A súa vez
cada cualificación organizase en unidades de competencia( agregado mínimo de
competencias profesionais, susceptible de recoñecemento e acreditación
parcial), esta leva asociado un módulo formativo ( describe a formación
necesaria para adquirir esa unidade de competencia).
O Marco Europeo de Cualificacións
para a aprendizaxe permanente (EQF) é un marco común de referencia. Abarca 8
niveis de referencia dende o básico (1) ata os máis avanzados (8) que se correspondería
cun doutoramento. Céntrase nos resultados da aprendizaxe e non en datos básicos
como a duración do estudo. Divide os resultados en 3 categorías: coñecementos,
destrezas e competencias.
A acreditación de competencias
fai referencia ás disposicións legais e ás metodoloxías encamiñadas ao
establecemento de sistemas que permitan o recoñecemento da competencia
profesional adquirida ( experiencia laboral ou vías non formais de
adquisición). Existen unha serie de requisitos para poder participar no
procedemento de acreditación que consta de 3 fases: asesoramento, avaliación da
competencia profesional e acreditación e rexistro da competencia.
Por outra parte están os certificados
de profesionalidade:
Tema 4: política social e de emprego na UE.
En canto a politica social e de emprego da UE, a Estratexia Europea de Emprego apunta a crear máis e mellores postos de traballo inspirandose na Estratexia de Crecemento Europa 2020. Puxo en marcha medidas ( paquete de emprego) cos obxectivos de: apoiar a creación de postos de traballo, restablecer a dinámica dos mercados laborais, consolidar a gobernanza das políticas de emprego. Este paquete basésase na Axenda de novas cualificacións e conta co apoio do Observatorio Europeo do Emprego e o Programa de Ensino Mutuo.
Por último debemos falar da iniciativa emprendedora como forma de acceso ao mercado laboral. Esta iniciativa xorde de procesos psicolóxicos que se dan nas persoas creativas e entusiastas que , por ter ou atopar unha razón para iso, son capaces de darlle forma ao concepto da idea de empresa, e convertela nunha oportunidade e levala a cabo. Poden ser ( emprendoras por natureza ou sobrevidos).
Os beneficios sociais de fomentar o emprendemento e impulsar a creación de empresas son:
Como
profesionais da Orientación laboral, debemos ter claro que estamos inmersos
nunha época caracterizada pola diversidade de transformacións e modificacións,
que inciden ou incidiron no ámbito da orientación, os cambios
experimentados nos últimos tempos a nivel social, cultural, económico,
educativo, ect xeraron novas demandas e esixencias de orientación e de prospección no mercado laboral. Isto implica unha maior
demanda e necesidade de orientación por parte das persoas, polo que ante a
pluralidade de campos que se abren e preciso redefinir o papel da orientación,
deixando de lado, unha visión restrinxida, centrada únicamente na transición do
mundo educativo e laboral. Por este feito é preciso ter un marco conceptual claro, que nos axudará a realizar un traballo eficaz e eficiente, nun marco de orientación laboral aberta e de aprendizaxe ao longo da vida.
Tema 4: política social e de emprego na UE.
En canto a politica social e de emprego da UE, a Estratexia Europea de Emprego apunta a crear máis e mellores postos de traballo inspirandose na Estratexia de Crecemento Europa 2020. Puxo en marcha medidas ( paquete de emprego) cos obxectivos de: apoiar a creación de postos de traballo, restablecer a dinámica dos mercados laborais, consolidar a gobernanza das políticas de emprego. Este paquete basésase na Axenda de novas cualificacións e conta co apoio do Observatorio Europeo do Emprego e o Programa de Ensino Mutuo.
- A estratexia proporciona un método aberto de coordinación que permite aos países da UE compartir información, debater as súas políticas de emprego e coordinalas.
- As institucións e organismos comunitarios en materia de emprego son : Comisión Europea, Parlamento Europeo, Conesllo da Unión Europea, Comité Económico Social Europeo.
- A rede EURES proporciona servizos de información, asesoramento e contratación/colocación aos traballadores e empresarios, así como a calquera cidadán que desexe beneficiarse do principio da libre circulación. É unha rede de cooperación entre a Comisión Europea e os servizos públicos de emprego dos Estados membros do EE. Suíza tamén está incluída.Enlace para saber máis: RED EURES
- Outras redes de referencia para o traballo no estranxeiro: EPSO,EURAXESS,EUROPASS,EURYDICE.
Tema 5: a iniciativa emprendedora como forma de acceso ao mercado laboral.
Os beneficios sociais de fomentar o emprendemento e impulsar a creación de empresas son:
- Creación de emprego.
- Creación de riqueza e benestar social.
- Aumento da competitividade
O emprendemento social, é un tipo de iniciativa emprendedora que xorde co fin de cubrir necesidades e non para obter os máximos beneficios, aínda que deban ser eficientes e rendibles. Os axentes que protagonizan esta forma diferente de facer empresa son: as cooperativas, sociades laborais, CEE, empresas de inserción, fundacións, etc.
A Economía Social é un sector potente, con capacidade de activar o desenvolvemento económico. Ten efectos tanto no ámbito da cohesión social como da cohesión territorial.
En canto aos elementos esencias no proceso de creación de empresas falamos de:
- A idea: proceso mental a partir do cal se converte un concepto incial nunha oportunidade. Que emprender?.
- A persoa emprendedora: aquela que foi capaz de concibir a idea. Quen? Por que emprender?.
- O plan de empresa: documento no que se plasman todas as reflexións realizadas para darlle forma á idea e convertela nun proxecto empresarial. Como emprender?.
Os pricipais tipos de innovación que se adoitan considerar en relación a creación de empresa son: innovación técnica, innovación comercial e innovación organizativa. Actualmente contemplase a innovación aberta( abrir o proceso a colaboración e participación doutros axentes externos a empresa).
- Xestación: a tarefa do/a orientador/a sería coñecer o proxecto, indagas as súas necesidades, explicar o alcance do traballo, axudar a valdiar a idea e habilidades emprendedoras.
- Análise: o/a orientador/a ten a tarefa de titorizar a elaboración do plan de empresa, axudar na análise económica e financieira para determinar a viabilidade do proxecto , asesorar na materialización do proxecto: posta en marcha da empresa.
- Posta en marcha: o/a orientador/a manterá o contacto para posible testemuña a potenciais e futuras persoas emprendedoras. AQUI FINALIZA A SÚA TAREFA.
- Consolidación.
VALORACIÓN PERSOAL
PARA SABER MÁIS ...
- Plataforma para la promoción y difusión de la Formación Profesional para el empleo
- ¿Sirve para algo un orientador laboral?
- Tese de doutoramento . Diagnóstico de las competencias de los orientadores laborales en el uso de las tecnologías de la informaicón y de la comunicación.
- Observatorio ocupacional do Servizo Público de Emprego Estatal.
- Xacementos de emprego
- Servizo Público de Emprego de Galicia.
- Como iniciar tu empresa?:
Comentarios
Publicar un comentario