RESUMO DA SESIÓN DO MÓDULO 3 "A CARTEIRA COMÚN DE SERVIZOS DO SEPE (RD 7/2015) E OS ITINERARIOS PERSONALIZADOS DE INSERCIÓN
"MODULO 3 “A CARTEIRA COMÚN DE SERVIZOS DO SISTEMA
NACIONAL DE EMPREGO (RD 7/2015) E OS ITINERARIOS PERSONALIZADOS DE INSERCIÓN
LABORAL"
O Decreto desenvolve o contido de cada un dos servizos, o seu obxectivo e as actividades que integra.
A sesión presencial escollida para elaborar o resumo foi a realizada o 4 de novembro na cal se aborda "A carteira común de servizos do Sistema Nacional de Emprego (RD 7/2015) e os Itinerarios Personalizados de Inserción Laboral".
A razón que xustifica esta elección é, fundamentalmente, que o Itinerario Personalizado de Inserción (IPI) como ferramenta para a inserción, constitúe a plasmación dun traballo realizado coa persoa demandante de emprego na cal se deben ter en consideración moitas das materias tratadas ao longo deste posgrado: recursos, técnicas e ferramentas para a busca activa de emprego (rede EURES, Web 2.0, Contorna Persoal de Aprendizaxe ou PLE); os perfís profesionais; as competencias para o emprego; as habilidades sociais e comunicativas; as pautas dunha entrevista de traballo; a prospección de emprego; o autoemprego; o coñecemento dos recursos do entorno; o tecido empresarial, etc.
CARTEIRA COMÚN DE SERVIZOS DO SISTEMA NACIONAL DE EMPREGO
A sesión deu comenzo tratando as cuestiones que se reflicten no REAL DECRETO 7/2015 , xa que nel se aproba a Carteira común de servizos del Sistema Nacional de Emprego en coherencia coa Estratexia Europa 2020, que establece que a prestación destes debe responder ás necesidades da cidadanía e as empresas con maior eficacia e eficiencia, flexibilidade e precisión.
Polo tanto, os servizos da Carteira do Sistena Nacional de Emprego deben contribuir a "axudar aos traballadores a atopar un emprego axeitado ás súas características, e aos empregadores a contratar traballadores apropiados ás súas necesidades; facilitar a mobilidade profesional e xeográfica coa finalidade de corrixir desaxustes entre a oferta e a demanda de emprego; recoller e analizar a situación e evolución do mercado de traballo; vincularse co sistema de protección do desemprego con suxeición ao compromiso de actividade e coordinarse co resto de políticas de emprego"
Con
este obxectivo esta Carteira estará integrada polos seguintes servizos:
- Servizo de orientación profesional
- Servizo de colocación e de asesoramento a empresas
- Servizo de formación e cualificación para o emprego
- Servizo de asesoramento para o autoemprego e o emprendemento
O SERVIZO DE
ORIENTACIÓN LABORAL. O IPI
A sesión proseguiu coa exposición sobre o servizo de orientación laboral, definido como un servizo integral que ten como obxectivo a información, a diagnose da situación individual, o
asesoramento, a motivación e o acompañamento nas transicións laborais.
A finalidade deste Servizo é axudar ás `persoas usuarias a mellorar a súa empreegabilidade, promover a súa carreira profesional e facilitar a contratación ou orientación cara o autoemprego.
Tras
unha diagnose individualizada e a elaboración do perfil profesional do/a
usuario/a, poderá deseñarse un itinerario personalizado para o emprego.
Coa publicación deste Decreto, o IPI configúrase como un dereito da persoa usuaria e unha obriga para os
servizos públicos de emprego. Tendo en conta isto, xurden varias dúbidas: ¿Supón isto que cada usuario/a debe ter un IPI?
¿Poderá un/unha usuario/a ter varios IPI? ¿Pódese cobrar por tener un IPI?. Todas as respostas a estas preguntas foronse debullándose ao longo da sesión.
En canto aos principios que deben guiar cualquera intervención en orientación laboral e aqueles aos que tamén debe responder un itinerario personalizado, comentar que son
fundamentalmente tres:
- Individualización: en contidos, temporalización, linguaxe e técnicas.
- Flexibilización: permitindo os axustes necesarios provocados por novas situacións e permitindo a intervención individual e grupal cando se considere necesaria.
- Potenciación do desenvolvemento e a busca da autonomía: en canto a recursos, habilidades e competencias.
- Potenciación do desenvolvemento e a busca da autonomía: en canto a recursos, habilidades e competencias.
Así
pois, o IPI perfílase como o instrumento máis completo e mellor adaptado para
desenvolver un labor de orientación a través de:
- Unha diagnóse personalizada.
- Unha intervención orientadora na que coexisten actividades individuais e grupais.
- Unha supervisión ou avaliación continua.
Equema dun IPI. Fonte www.gitanos.org |
En canto ás fases do IPI, podemos facer referencia ás seguites:
1. ACOLLIDA
2. DIAGNOSE
3. ACTIVACIÓN
4. BUSCA
5. INSERCIÓN
Fases do IPI. Fonte http://3.bp.blogspot.com/- |
Segundo o exposto, a persoa orientadora, debe facer unha supervisión e avaliación continua coa finalidade de intervir e/ou
modificar o plan de actividades en caso de que fose preciso.
En canto á duración do IPI, polo xeral, é revisado aos seis meses, procedéndose ou ben ao establecemento dun novo obxectivo ou ben ao seu peche (por baixa ou por finalización do mesmo).
Tras o fragor do traballo en equipo, voltamos á calma e, de novo, o silecio aporerouse da aula para non perder detalle da escenificación que realizaron dous/dúas dos/as nosos/as compañeiros/as. A través deste "Role Playing", escenificado maxistralmente, simulouse unha entrevista de orientación na cal unha orientadora e un usuario do servizo establecían as pautas e obxectivos para levar a cabo un itinerario personalizado de inserción.
Con esta actividade de grande interés didáctico, na que quedou patente a profesionalidade e o "saber facer" da nosa compañeira e compañeiro do #POLAB17, pechamos a sesión do 4/11/2017.
En definitiva o labor do persoal orientador á hora de realizar un IPI é axudar a marcar un camiño, acompañando e guiando os pasos e actuacións contemplados no IPI e motivando para que chegue a persoa usuaria chege ata o final do traxecto: a consecución dun emprego.
O señor Benjamin foi por riba dos seus requisitos para axudarme co meu préstamo que empregou para ampliar o meu negocio de farmacia, eran xoias simpáticas, profesionais e absolutas para traballar. Recomendaré a calquera persoa que busque préstamo para contactar. Lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.
ResponderEliminar